Mikään ei kyllä voita sitä, kun pääsee aamulla vielä hiljaiseen halliin ja saa uida radalla ylhäisessä yksinäisyydessään. Se fiilis on vaan niin mahtava, kun lipuu viileässä vedessä ja kaikki muu unohtuu hetkeksi. Aamu lähtee hyvin käyntiin.

Eilen treenasin potkuja ilman varusteita ja huomasin, että toinen jalkani on yllättäen ainakin rintauinnin potkuissa heikompi tai heikentynyt. Rintauinnin potkut rasittavat uinnin potkuliikkeistä eniten polviniveltä, mutta potkuun vaikuttaa myös liikkuvuus. Ilta menikin lonkankoukistajia, etureisiä ja sisäreisiä venytellen ja pilatesrullalla rullaillen.

Smoothieen tulee ananasta, 1-2 banaania, kourallinen pinaattia, noin ruokalusikallinen kookosöljyä, ripaus spirulinaa ja kookosvettä nesteeksi.

Aamulla treenaaminen on monen mielestä hankalaa, kun aamupalaa pitäisi syödä, mutta millaista sen tulisi olla? Jokainen varmasti tuntee oman kroppansa ja sen mitä kannattaa syödä, mutta itse suosin ennen aamutreeniä jotain pientä ja hyvin sulavaa, josta saa energiaa. Hedelmiä, marjoja, proteiinia ja pieni määrä kookosöljyä tai avokadoöljyä sisältävä smoothie toimii hyvin, sillä öljy auttaa ravintoaineita imeytymään nopeammin.

Ennen aamutreeniä kannattaa pitää huolta myös nesteytyksestä. Aamuisin olisi muutenkin hyvä juoda pari lasillista vettä jo ennen aamupalaa, sillä tällöin elimistössä on yön jälkeen nestehukkaa. Hyvä nestetasapaino nopeuttaa lihaskudoksen muodostumista ja parantaa myös hapen kulkua elimistössä, joten treenitkin sujuvat paremmin.

Onko teillä jotain aamutreeneihin sopivia aamupalavinkkejä?