Töölön halli oli hiljainen keskiviikko-aamuna 28.5., eikä samalla tunnilla ollut kuin kaksi ihmistä lisäkseni. Avustin ohjaajaa muiden kanssa kantamaan saliin kahvakuulia, käsipainoja ja Step -lautoja, tietämättä mihin niitä tulisimme käyttämään.

Välineet oli aseteltu viiteen eri osioon ja ohjaaja selosti alkulämmittelyn jälkeen 30 minuutin ohjelmamme. Tulisimme kukin treenaamaan läpi kaikki viisi osiota, toistamalla ne minuutin ja 15 sekunnin ajan kolme kertaa. Työaika oli pitkä, mutta tunnin tarkoituksena olikin kehittää kestävyyttä. Tutuissa liikkeissä käytettiin välineitä tehostamaan treeniä, esimerkiksi käsipainoja vatsalihaksien tekemiseen ja kahvakuulia kyykkyihin. 15 sekunnin tauot liikkeiden välissä tuntuivat mahdottoman lyhyiltä, mutta ohjaajan tsemppaus sai uuden kierroksen alkamaan aina uudella räjähtävällä voimalla. Vaikka tunti olikin vain 30 minuutin pituinen, pukukopeille kävellessäni tajusin olevani aivan loppu.

Vihdoinkin TRX sai veroisensa kilpailijan! FIX Teho: Kestävyys todella testaa treenaajaa ja uskon, että hyväkuntoisellekin tämä tunti ottaisi koville. Endorfiinit virtasivat kehossani ja tunsin itseni voittajaksi. Kokeilkaa!