Meillä käy liikkumassa hyvin monenlaisia ihmisiä, eri-ikäisiä ja erikuntoisia. Motivaatiotasot ja tavoitteet vaihtelevat. Liikkeellepaneva voima voi olla terveydestä huolehtiminen. On pakko liikkua, jotta toimintakyky pysyy tai elpyy. Halutaan nostaa kuntoa, laihduttaa, nollata päivän tapahtumat ja irtautua arjesta. Osalle liikunnasta on tullut perusrutiini, se vain kuuluu viikko-ohjelmaan. Osa janoaa uusia elämyksiä ja haluaa haastaa itseään. Joillekin se merkitsee tärkeää yhdessäoloa: kuntoilun parissa nähdään kavereita tai vietetään aikaa perheen kanssa.

Mitä koet liikkuessasi?
Välillä on hyvä pysähtyä miettimään, mitä liikunta merkitsee sinulle. Miksi liikut? Jokainen kokee liikunnan eri tavalla. Se antaa kullekin erilaisia tuntemuksia.  Kun vastaat, se todennäköisesti vahvistaa motivaatiotasi liikkumiseen.
Myös muiden kokemuksien kuuleminen tekee välillä hyvää. Sukellus muiden tarinoihin voi antaa lisäkipinää ja avartaa. Se voi lisätä uskallustasi kokeilla välillä jotakin uutta tai innostustasi kehittää vanhoja taitojasi. Tässä lehdessä on taas useampi liikuntakokemus, joista saat varmasti lisäintoa. Nauti niistä.

Omaliikunta-tarinoita läpi vuoden
Koska lehtemme sivut ovat rajalliset ja koska se ilmestyy vain tammi- ja elokuussa, haluamme jatkossa jakaa monenlaisia liikuntakokemuksia pitkin vuotta. Noin kaksikymmentä asiakastamme ja muutamat asiantuntijat jakavat omia elämänmakuisia tarinoitaan omaliikunta.fi -sivulla. He ovat kiinnostuneita eri lajeista ja liikkuvat eri lähtökohdista käsin. Yhteistä heille on, että he lupaavat olla avoimia blogeissaan, joita kukin kirjoittaa noin parin viikon välein.  Uutta luettavaa ilmestyy siis sivuille päivittäin. Oheisten bloggaajaesittelyjen lisäksi mukaan tulee muutama muukin kirjoittaja.

Luvassa on iloja, suruja, innostusta, ahdistusta, onnistumisia ja pettymyksiä. Pääset kurkistamaan bloggaajien elämään ja saat myös vinkkejä treenaamiseen ja varusteisiin. Aitoja tarinoita. Heidän itsensä kertomina.

Hymyillen parempi olo
Hyvät tarinat ja kokemukset antavat mukavan olon. Onnellisuutta voit lisätä myös hymyilemällä. Kun hymylihaksesi aktivoituvat, aivosi luulevat, että olet ”oikeasti” iloinen ja alkavat varustautua hymyilyttävään olotilaan. Älä siis anna turhaan suupielien valahtaa, vaan käännä ne hymyyn. Se antaa paremman olon. Heti.