HIIT (High Intensity Interval Training) eli kovatehoinen intervalliharjoittelu on nyt nousussa. Eikä mikään ihme, sillä useat tutkimukset puoltavat intervalliharjoittelun tehokkuutta: se kuluttaa paljon kaloreita lyhyessä ajassa, koska tehot nousevat ja syke kohoaa korkeammalle. Lisäksi kovan harjoittelun jälkeen tulee jälkipolttoa eli energiaa kuluu edelleen.

Pääset 20–30 minuutin treenillä vähintäänkin samaan lopputulokseen kuin tunnin harjoittelulla. Myös kunto nousee! Se sopii hyvin kiireiseenkin aikatauluun ja lisäksi se on hyvää vaihtelua kuntosaliharjoitteluun ja perinteisille ryhmäliikuntatunneille.FIX Teho on monipuolista HIIT harjoittelua, jossa puolessa tunnissa pääset irrottelemaan täysillä. FIX Teho tunteja on 4 erilaista: Syke - Voima - Taito - Kestävyys, joiden sisällöt vaihtelevat:

FIX Teho – syke (30 min)

Hengitys- ja verenkiertoelimistöä sekä nopeutta kehittävä tunti. Nopeita liikkeitä ja mahdollisimman laajoja liikeratoja. Liikkeissä lyhyt työaika. Vastuksena oman kehon paino.

FIX Teho – voima (50 min)

Voimaa ja hermotusta kehittävä tunti. Vaihtelevat työajat ja selkeät palautukset. Lisäkuormalla tehtävät liikkeet. Voi sisältää maksimivoimaharjoitteita.

FIX Teho – taito (30 min)

Koordinaatiota, liikkuvuutta ja tasapainoa kehittävä tunti. Teknisesti haastavat liikkeet. Vaihteleva työaika. Välineet tuovat lisähaastetta.

FIX Teho – kestävyys (30 min)

Hengitys- ja verenkiertoelimistöä, lihaskestävyyttä sekä haponsietokykyä kehittävä tunti. Liikkeissä pitkä työaika. Voidaan käyttää lisäkuormaa.

Voit aloittaa mistä tunnista vain tai tulla vain tietyille tunneille. 30 minuutin tunnit ovat rankkoja ja vastaavat hyvin tunnin treeniä. FIX Teho voimatunnit ovat kestoltaan pidempiä, koska palautumiseen varataan enemmän aikaa.

Varaa tunti